30 rokov DIPOLu

História spoločnosti DIPOL siaha do roku 1990, kedy skupina nadšencov začala s výrobou antén pre príjem pozemných analógových televíznych a rádiových signálov. Ako mnohé firmy v tom čase bola prvá „výrobná hala“ suterénom jedného zo zakladateľov. Dnes je to viacodvetvová výrobná a distribučná spoločnosť spolupracujúca s fabrikami po celom svete. DIPOL nielen predáva tovar, ale predovšetkým poskytuje technickú podporu svojim zákazníkom. Vykonáva rozsiahle školiace a marketingové aktivity.
Logo firmy DIPOL
Počas 30 rokov činnosti DIPOLu sa logo zmenilo štyrikrát. Prvý grafický znak, ktorý navrhol Piotr Waśniowski, fungoval do roku 1993. Druhý, ktorý navrhol Łukasz Kozak, sa používal do roku 1995. Tretí, tiež vytvorený Łukaszom Kozakom, sa používal do roku 2007. Od roku 2008 dodnes používame logo návrhu Piotra Felszyńského.
Anténa, ktorá to všetko začala
Antény DIPOL, pôvodne ponúkané na elektronických burzách, sa rýchlo stali predajným hitom. Spoločnosť sa presťahovala zo suterénu do budovy na Ciepłownicza 11 v Krakove, kde má svoje sídlo dodnes. Napriek zvýšeniu počtu zamestnancov a zdokonaľovaniu výrobnej technológie bol dopyt po anténach DIPOL taký obrovský, že po mnoho rokov mala spoločnosť problém držať krok s objednávkami.

DIPOL vyčnieval na trhu od samého začiatku tovarom dobrej kvality a starostlivo pripraveným na predaj. Vlajkový produkt 90. rokov, anténa ASP-8, sa predával v kartónovom obale. Na fotke je balenie antény ASP-8 so zosilňovačom z roku 1991, navrhol Jacek Dembosz.
Miesto, kde sme boli "odjakživa"
Prvý firemný znak.
Podľa starého číslovania sa sídlo spoločnosti nachádzalo na ul. Ciepłownicza 11, (v súčasnosti 40).
Pozoruhodný je telex, vrchol technológie na začiatku 90. rokov ;-)
a šesťmiestne telefónne číslo bez predvoľby.
DIPOL na internete
Spoločnosť si rýchlo uvedomila potenciál nového, rýchlo sa šíriaceho média, internetu. Prvá jednoduchá webová stránka vznikla v roku 1996. V súčasnosti je webová stránka www.dipol.com pl rozsiahlym internetovým obchodom, obchodnou a vzdelávacou platformou, ktorá je dostupná v 7 jazykoch a ponúka viac ako 2 000 produktov s plnou technickou podporou .
1998
2004
2008
Takto sa v priebehu rokov menil vzhľad našej webovej stránky
Od roku 2008 má spoločnosť účet na YouTube, kde sú zverejňované videonávody. Od roku 2012 sú informácie o nových produktoch, nových filmoch a odpovede na technické otázky používateľov poskytované na facebookovej fanpage.
Inštruktážne videá
Viac ako 8 mil. pozretí!
Pridajte sa k nám na facebooku!
Páčilo sa nám viac ako 4 000 ľuďom.
Expanzia na európske a globálne trhy
Na jeseň roku 1991 sa DIPOL stal exportérom. Spočiatku sa naše antény predávali do susedných krajín, potom ďalej a ďalej. V súčasnosti firma exportuje do 70 krajín sveta.
Krajiny, do ktorých sa tovar v súčasnosti vyváža
Školenie pre projektantov a inštalatérov
Prvé školenia organizované DIPOLom sa uskutočnili v druhej polovici 90-tych rokov a týkali sa otázok súvisiacich s návrhom a konštrukciou televíznych anténnych inštalácií.

V priebehu rokov, súbežne s rozširovaním ponuky, DIPOL systematicky rozširoval počet a tematický rozsah kurzov, ktoré vedie. Aktuálna ponuka školení zahŕňa CCTV, WLAN/WLAN, TV-SAT a GSM inštalácie. Môžete sa tiež naučiť, ako spájať optické vlákna. Certifikácia školení DIPOL od svetových lídrov v priemysle, ako sú TP-Link a Hikvision, zaručuje vysokú vecnú úroveň kurzov, počas ktorých sa kladie dôraz na praktické cvičenia.

V roku 2020, len v prvej polovici roka, odborníci z technického oddelenia uskutočnia 27 školení v 11 mestách po celom Poľsku, čím rozšíria zručnosti 400 inštalatérov.

Viac informácií a aktuálny zoznam školení sú k dispozícii tu.
Výstavba káblových a bezdrôtových sietí na zariadeniach TP-Link
Diskusná skupina pre inštalatérov telekomunikácií
Od apríla 2019 spoločnosť Dipol prevádzkuje na Facebooku uzavretú diskusnú skupinu pre inštalatérov telekomunikačných systémov . Je otvorený pre ľudí overených ako inštalatéri v DIPOL školiacom programe. Skupina je miestom, kde môžete klásť otázky a prezentovať svoje problémy a pochybnosti týkajúce sa školení, ktoré poskytujeme, a vašich inštalácií. Školitelia, inžinieri z Technického oddelenia DIPOLu, systematicky odpovedajú na otázky. Dôležitá je aj aktivita účastníkov, ktorí sa chcú na fóre podeliť o efektívne a efektívne riešenia, ktoré nacvičili.
Diskusia na skupinovom fóre je považovaná za formu dodatočnej podpory po školení u nás, kde sa prezentujúci zameriavajú na technické, nie komerčné záležitosti.
Informátor a knižnica technických článkov
Od októbra 1998 DIPOL vydáva týždenný informačný bulletin. Popisuje nové technológie, nastoľuje problémy súvisiace s telekomunikačnými inštaláciami a poskytuje príkladné riešenia problémov vznikajúcich pri uvádzaní inštalácie do prevádzky. Online vydanie nášho týždenníka je preložené do 6 jazykov a odoslané 24 000 čitateľom.

Technické oddelenie DIPOLu publikuje početné technické knižnice a vzorové inštalačné schémy. Knižnica je rozdelená na sekcie. Obsahuje najmä články ukazujúce, ako správne navrhnúť a realizovať telekomunikačné inštalácie.
Záruka tovaru - zodpovedná a dostatočne dlhá
Za 30 rokov pôsobenia na trhu sme sa naučili, ktoré produkty sú dobré a stojí za to ich odporučiť zákazníkom. Nebojíme sa predĺžiť záruku na tovar, ktorý vyrábame a uvádzame na poľský a európsky trh. Záručná doba je od 1 do 15 rokov. Katalógová karta každého produktu na webovej stránke DIPOL obsahuje ustanovenie špecifikujúce záručnú dobu pre konkrétny produkt. Od marca 2019 sú informácie o záručnej dobe uvedené aj na predajnej faktúre ku každému tovaru . Záručná doba závisí od typu zariadenia a výrobcu.
DIPOL na regionálnych konferenciách a seminároch
V roku 2010 sa DIPOL prvýkrát zúčastnil na populárnom odvetví Regionálnych seminárov, ktoré organizoval Biotop. Počnúc prvým seminárom vo Wroclawi, za posledných 10 rokov, DIPOL pravidelne dával prezentácie v 13 mestách po celom Poľsku, kde školil stovky zainteresovaných zástupcov priemyslu.

Prednášky a prezentácie, pripravené pre zamestnancov projekčných kancelárií a stavebných firiem, sa týkali telekomunikačných inštalácií v bytových domoch v zmysle platných predpisov. Po prednáškach nasledovali stretnutia, počas ktorých boli poskytnuté odpovede na otázky účastníkov týkajúce sa výstavby TV-SAT, CCTV a FTTX systémov.
Január 2016 - Regionálny seminár v Krakove
DIPOL podporuje školy a technické univerzity
Od roku 2013 spoločnosť Dipol aktívne podporuje školy a technické univerzity prostredníctvom:
  • poskytnutie súboru materiálov využiteľných pri realizácii vzdelávacieho programu pre oblasť Elektronické technológie,
  • poskytovanie zliav na nákup prístrojov a materiálu pre telekomunikačné inštalácie pre potreby laboratórnej a školskej techniky,
  • dôkladné školenie učiteľov z radov miestnych technikov v oblasti navrhovania, konštrukcie a konfigurácie telekomunikačných zariadení.
DIPOL na veľtrhoch a priemyselných podujatiach
Od roku 1993 sa Dipol aktívne zúčastňuje na priemyselných veľtrhoch***www.dipol.sk/m150.htm*** organizovaných v Poľsku a Európe. Prvým podujatím bol veľtrh INFOSYSTEM 93 v Poznani V neskorších rokoch mal DIPOL stánky na výstavách SAT Krak, Intertelecom v Lodži, Energetic v Poznani a ALARM v Kielciach, počas ktorých demonštroval svoju systematicky sa rozširujúcu ponuku. Okrem antén boli v stánku k dispozícii aj prvky profesionálnych SMATV inštalácií, CCTV kamier, zosilňovačov GSM signálu a LAN/WLAN zariadení.
Október 2011 je špeciálnym dátumom v kalendári veľtrhov DIPOLA. Počas veľtrhu SatKrak debutovala prvá iterácia Singing Robot, ktorá v rokoch 2011-2017 zabávala návštevníkov priemyselných podujatí. pri prezentovaní ponuky firmy, z ktorej bol vyrobený :). V roku 2017 bol predstavený jeho nástupca, ktorý stále spieva, rozpráva a chváli každého, kto navštívi veľtržné stánky DIPOLu.
V roku 2012 DIPOL prvýkrát predstavil svoju ponuku v zahraničí, na veľtrhu ANGA v Kolíne nad Rýnom.
Spolu so zahraničnými partnermi DIPOL vystavoval aj na veľtrhoch v Rumunsku a Portugalsku.
Už niekoľko rokov sa DIPOL pravidelne objavuje na dvoch podujatiach:
veľtrh ENERGETAB v Bielsku a SECUREX v Poznani.
DIPOL podporuje digitalizáciu televízie
Roky 2012 - 2013 boli procesom systematického vypínania analógových televíznych vysielačov a prechodu na digitálnu DVB-T televíziu. Počas tejto doby zástupcovia DIPOLu navštívili mnohé regióny Poľska a zúčastnili sa na takzvaných „digitálnych mestách“. Tieto podujatia organizované formou pikniku mali informovať miestne komunity o zmene v spôsobe prijímania televízneho signálu. Počas podujatia zamestnanci DIPOLu odpovedali na otázky o DVB-T a prezentovali ponuku spoločnosti, najčastejšie s využitím už spomínaného Robota a jeho verného spoločníka Digital Dog :)
Digitálny pes, jeho hrdý majiteľ a spievajúci robot DIPOLu počas "Digitálneho mesta".
Tomaszów Mazowiecki, 2013.
DIPOL ocenený za najväčší prínos k propagácii produktov značky Hikvision
V novembri 2019 na Grand Gala pri príležitosti 5. výročia Hikvision v Poľsku bol Dipol ako jeden z troch popredných distribútorov (celkovo ich je 33) ocenený pamätnou plaketou za mimoriadne plodnú spoluprácu a najväčší prínos k propagácii. produktov značky Hikvision.
Fotosúťaž - umelecký pohľad na antény
Od roku 2002 Dipol každoročne organizuje fotosúťaž, ktorej témou sú antény - zariadenia na príjem a vysielanie signálov. Zaslané fotografie sú netradičné, majestátne, minimalistické a miestami aj vtipné. Hlavným porotcom v súťaži je známy krakovský fotograf, pán Paweł Zechenter. Každý rok sa do súťaže prihlási 300 až 400 príspevkov.
1. cena v roku 2019
Je skoro päť hodín – Adam Sowa
Zázraky a divy:
Jedno z najzaujímavejších originálnych riešení DIPOLu.
Rozhranie spájajúce osobný počítač s elektronickým organizérom Casio. V roku 1991, keď ho spoločnosť začala predávať, bola najobľúbenejším informačným médiom 5¼-palcová disketa.
Ďalšia kuriozita z minulosti - antihodiny. Toto zariadenie sa od tradičných hodiniek líšilo tým, že sa jeho ručičky pohybovali opačným smerom a ukazovali správny čas. Pôvodne navrhnutý ako gadget na reklamu spoločnosti sa v 90. rokoch ukázal ako predajný hit.
Pre marketingové potreby spoločnosti boli postavené zaujímavé inštalácie, pozostávajúce z produktov z našej ponuky. Niektorí z nich dosiahli sebauvedomenie a zúčastňujú sa rôznych priemyselných podujatí ;)
Fotky obalov firemných katalógov:
Od roku 1991 DIPOL vydáva tlačený katalóg. Aktualizované dvakrát ročne, vyše 130 strán, v celkovom náklade 5 000 kusov. kópie. Je k dispozícii v papierovej forme na predajných miestach, počas marketingových akcií pri objednávke tovaru na dobierku (zaškrtnutím príslušného poľa vo formulári). Môžete si ho stiahnuť aj v elektronickom formáte.